Sinclair-owned stations give platform to serial misinformer Peter Schweizer of Breitbart


Loading ....
 


Dozens of Sinclair-owned local news stations are running a package featuring serial misinformer Peter Schweizer, a senior editor-at-large for Breitbart, making debunked allegations about Hillary Clinton’s role in a deal selling U.S. uranium holdings to Russia while she was secretary of state. This package is the latest in Sinclair’s attempt to infect local media with inaccurate right-wing commentary.

Schweizer, whose work has been funded in large part by hedge fund billionaires Robert and Rebekah Mercer, used the segment to hype debunked allegations from his error-riddled book Clinton Cash. He implied that there was “cronyism” or “corruption” surrounding the selling of the Uranium One company to a Russian nuclear company while Hillary Clinton was secretary of state because the company, Rosatom, donated to the Clinton Foundation. Schweizer, who has a long history of pushing misinformation, baselessly claimed, “There was a quid pro quo culture at the Clinton Foundation, that large donors were getting favors in return for those donations.”

From the October 20 edition of WNWO’s NBC 24 News:

PETER SCHWEIZER: People often assume that corruption or cronyism is a victimless crime, that it’s just politicians making money and what’s the big deal? The problem is, in this particular case, there are huge national security implications.

SARA CARTER: Peter Schweizer, the man behind the book Clinton Cash, says the U.S. government should take a closer look at the deal that allowed the Russian nuclear company Rosatom to purchase Uranium One.

SCHWEIZER: Even at the time this deal was approved in 2010, it was massively controversial. You had a dozen members of Congress who ran national security committees, you had U.S. senators who wrote letters to the [Committee on Foreign Investment in the United States] raising questions about the fact that this deal was being looked at.

CARTER: One of the points of contention for people investigating the Clintons’ potential connection to the deal were speech fees Bill Clinton received from a Russian bank while Hillary Clinton was secretary of state and sat on the panel that approved the transaction. Schweizer says a Clinton Foundation review, done at the behest of Chelsea Clinton, shows a lack of transparency in their contributions.

SCHWEIZER: There was a quid pro quo culture at the Clinton Foundation, that large donors were getting favors in return for those donations.

CARTER: When Schweizer helped The New York Times with an article on the Clinton Foundation in 2015, a spokesperson for the Hillary Clinton campaign told them no one has ever produced a shred of evidence supporting the theory that Hillary Clinton ever took action as secretary of state to support the interest of donors to the Clinton Foundation. The Clinton Foundation did not respond to attempts for comment.

However, as numerous fact-checkers have previously pointed out, “The State Department was one of nine agencies on the committee that approved the deal,” and “there is no evidence Clinton herself got involved in the deal personally, and it is highly questionable that this deal even rose to the level of the secretary of state.”

The segment, which was reported by Sinclair Broadcast Group subsidiary Circa, is the latest in Sinclair’s history of pushing right-wing commentary that has been compared to “propaganda.” The broadcasting company also has selectively omitted stories that don’t fit its agenda. Recently, Sinclair has made a series of conservative hires, including discredited former CBS reporter Sharyl Attkisson and former Trump White House aide Boris Epshteyn. In July, Sinclair announced it would be tripling the number of segments featuring Epshteyn that are sent to stations as “must-run” packages — a typical practice for the company. There has also been reporting that Sinclair could partner with Breitbart, as the latter site’s chairman and former White House chief strategist, Steve Bannon, has sought to expand his “platform for the alt-right” to “compete with Fox News from the right.” Both Bannon and Schweizer worked at the Government Accountability Insitute, a venture that was funded by the Mercers.

Sinclair’s dealings with the Trump administration run deep. During the campaign, White House senior adviser Jared Kushner reportedly “struck a deal” with Sinclair to “secure better media coverage” for then-candidate Donald Trump in exchange for “more access to Trump and the campaign.” Additionally, President Donald Trump’s Federal Communications Committee has pursued deregulatory efforts that could make it easier for the Sinclair empire to grow as it seeks to merge with Tribune Media.

Circa, and in particular its correspondent Sara Carter, have become a favorite source for others in right-wing media, especially Fox News’ Sean Hannity.



Source link

 


Loading ....
 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *